De eerste dag

Vandaag was dus mijn eerste “sabbat-dag” en nu zult u denken: wat doet een mens op zo’n dag?

Dat ga ik u vertellen.

De dag begon met een moord, er zat namelijk een GIGA gantische zwarte spin OP MIJN BED. Op het hoofdeinde!! Een half uur later was het weer van dat, had er eentje zich slinks onder de eettafel verstopt. Ik heb geen probleem met hooiwagens en andere normale spinnen, maar zwarte harige monster van 6cm diameter vind ik er OVER.

Heel symbolisch was het vandaag ook de eerste schooldag en als sabbat moeder kon ik mijn kleuterdochter dan ook tot in de klas begeleiden. Stel u daarbij geen emotionele taferelen voor, maar eerder een: mama, ik kom nu een kusje geven want ik moet naar de klas, daaaag!

Prima prima.

Derde wapenfeit was het vastgoed onderzoek waar ik mee bezig ben. Wij zijn namelijk de  trotse bezitters van een huis dat eigenlijk te klein is en een oplossing dringt zich op. Na ettelijke woningen bezocht en afgekeurd te hebben, is de focus momenteel verlegd naar (u raadt het nooit)…bouwen! Jawel. Ik had gezworen er nooit aan te beginnen, maar de goesting begint te komen. We hadden afgelopen weekend een bouwgrond ontdekt vlakbij de school en besloten deze verder te onderzoeken. Helaas was de grond met een poort en omheining afgesloten, dus vonden we niet beter dan bij de buurman aan te kloppen om te kijken of die ons meer kon vertellen.

En ja, dat kon hij.

Vertellen dat die kon!!!

De grond was namelijk vroeger van de buurman geweest als deel van zijn tuin. De buurman was ex-tuinarchitect en had dus veel tuin nodig vroeger, maar nu niet meer. De buurman kon ook zeer gedetailleerd vertellen over de resterende bomen en planten in zijn ex-tuin.

ZEER gedetailleerd.

Bovendien had de buurman ook een HUIS, jawel. En ook dat HUIS hebben wij aan binnen- en buitenzijde bewonderd.

Gelukkig ben ik een sabbat moeder en is Michael gepensioneerd en hebben wij dus veel tijd.

Toch waren we maar net op tijd voor wapenfeit nummer 4, zijnde onze zoon van een ijzeren bakkes voorzien (vrijwillig en tegen betaling). Het staat hem beeldig en hij heeft voor blauwe elastiekjes gekozen.

Vervolgens scheidden de wegen van ons gezin en vertrok ik naar het hoogtepunt van mijn eerste sabbat dag. Ik heb me namelijk ingeschreven voor twee (2) cursussen:

1)   creatief in de woning

2)   basis koken

Echt waar, ik vind dat dat erbij hoort als je een sabbat jaar neemt, niet?

Vanmiddag startte de cursus creatief in de woning: 3,5 uur aan een stuk met 12 dames van een gemiddelde leeftijd die ver boven de mijne ligt (uiteraard, welke vrouw van 36 met kinderen kan een hele maandagmiddag zitten knutselen?). Na een half uur begon een paniekaanval zich zachtjes van me meester te maken, toen bleek dat 50% van de activiteiten ging bestaan uit dingen aan mekaar naaien (als in: stikken met een naaimachine). IK KAN DAT NIET.

Ik heb gisteren nog een broek die te lang is aan mijn tante gegeven om ze te laten inkorten en vandaag ontdek ik dat ik een patchwork plaid moet maken, MET STUKJES BREIWERK! Het hielp ook niet dat de juf het ene lelijke voorwerp na het andere liet zien bij wijze van voorbeeld, om ons te ‘inspireren’. Echt, ik heb nog niet betaald en op dat moment zei ik tegen mezelf dat ik gewoon een grote vergissing gemaakt had, kan gebeuren, maar niks aan de hand: gewoon niet betalen en ook nooit meer teruggaan.

En toch, nog een uur later begon ik er zin in te krijgen. Ik had eigenhandig een patroon overgenomen op patroonpapier en voelde de MOJO stromen (ok, het was een patroon voor een penselenhouder, niks sexy maar alle begin is moeilijk he).

DUS dames en heren, ik heb besloten om door te zetten en mijn creatieve geest vrij spel te geven, voila!!

O ja, ik had eigenlijk nog een vijfde wapenfeit, ik moest namelijk nog iets uit mijn auto halen en als je dat doet met de sleutel van je ANDERE auto, dan geraak je er niet in. Tenzij je altijd je koffer open laat, zoals ik dus doe. Dus ja, vandaag ben ik ook voor het eerst langs de koffer van mijn auto naar binnen gekropen.

Ik kan het iedereen aanraden, zo’n sabbat jaar!

Geef een reactie

