übercoole Tommy

Kent er iemand de Cartoon’s nog? Dat was een cinemazaal (is een tijdlang dicht geweest denk ik) in de oude stad waar ze alleen maar cult films draaiden, ik heb daar C’est arrivé près de chez vous gezien en ben er  20 jaar later nog niet goed van. Maar belangrijker nog, was dat daar ook een obscure bar was, en als je daar gezien werd was je echt wel übercool.

 

Ik was niet zo heel erg übercool op mijn 18e, maar heel af en toe was ik wel in übercool gezelschap en het was op een van die keren dat ik in de bar van Cartoon’s verzeild was geraakt. Ik zal daar gezellig aan de toog (het zal in 94-95 geweest zijn) toen ik me realiseerde dat links van mij een zekere Tommy zat die op dat moment een cultstatus genoot als frontman van de toen übercoole groep D. Nu weet ik niet wat u doet wanneer u naast een BV zit, maar ik ben niet het handtekeningen vragende type, eerder het type van: ‘ik heb u wel gezien, en misschien heb ik u ook wel herkend, maar dat doet mij helemaal niks want ik ben übercool”, you know?

 

Maar Tommy is een sympathieke kerel, niet te beroerd om een praatje te maken met een 18-jarige deerne op een barkruk, bij wijze van openingszin vroeg hij mij een vuurtje. Ik doe natuurlijk of ik dat heel normaal vind en  sta casual op van mijn barkruk (omdat een aansteker in je jeans er niet uit wil als je op een barkruk zit, probeer maar eens).

 

Waarop T de legendarische woorden sprak: Amai gai zè klain!! (vert: grotte gutten, wat ben jij klein).

 

Hij viel vast op meer op gazelle-achtige 18-jarigen, want het gesprek is daar geëindigd J

Geef een reactie

