Vet content

Kan een mens eigenlijk TE content zijn? Zo content dat het de gezondheid schaadt? Sinds kort denk ik van wel. Ik verklaar me nader: sedert ik in september met mijn sabbatjaar gestart ben, dij ik overklaarbaar uit. Ja inderdaad, ik gebruik het woord ‘uitdijen’ omdat dit zo ontzettend van toepassing is, begrijpt u wel? Het is zo erg, dat ik al 2 zwangerschapstesten heb gedaan die beide negatief bleken. Wat ik (verontrustend) teleurstellend vond, want dat wou zeggen dat het aan MIJ ligt. Ik zeg verontrustend, want het IS raar als je absoluut GEEN kinderen meer wil (NO!!!! PLEASE NO!!!!) en toch liever zwanger bent dan dik… J En voor wie nu begint te semmelen van “jij bent toch niet dik”: Nee, maar ik ben wel uit mijn jeans gescheurd. OK?!

 

Maar bon, zwanger ben ik dus niet. Hoewel, ik overweeg toch om die laatste test ook nog te doen, gezien het cijfer op de weegschaal vanochtend. Waarom verdik ik dan? Ik eet niet meer dan anders, ik drink niet meer dan anders, ik snoep niet meer dan anders. Ik doe dit alles wel met volle goesting, maar dat was VOOR september ook al het geval. Er is dus maar 1 verklaring: gebrek aan stress!

 

Aangezien meer stress creëren geen optie is (behalve naaistress dan, dat mag wel) en aangezien ik als wellness coach momenteel geen voorbeeld ben, zal ik mijn sportactiviteiten moeten opvoeren, al wie mee wil gaan lopen is dus welkom. Tenzij die derde test wel positief is natuurlijk J

 

(Sorry schat, het is een blog, daarin mag ik grapjes maken ten koste van jou J)

Geef een reactie

