Oproep Sint en Kerst

Hebt u de Sint inkopen al gedaan dit jaar? Ik wel. Ik had namelijk een voornemen: alles 2e hands kopen deze keer. Dat wou ik vorig jaar en het jaar daarvoor ook al doen, maar dan moet je dus op tijd beginnen zoeken en in die eerste week van december heb je geen andere optie meer dan je bankkaart bovenhalen en richting speelgoedwinkel tenen, wat ik tot hiertoe altijd deed (samen met de rest van de wereld).

 

Waarom 2e hands? Meer uit principiële dan uit financiële overwegingen, eerlijk gezegd, want ik heb beduidend meer gekocht dan anders en heb dus evenveel uitgegeven J

 

Ik vond dat ik dit jaar maar eens een handje moest toesteken aan het verkleinen van de afvalberg. Mijn ecologische voetafdruk is al zodanig gigantisch, dat dit het minste is wat ik kan doen. Het was ook ontzettend leuk eigenlijk, de dochter had een lijstje en ik ben online beginnen zoeken en zo bij een dame terechtgekomen die hele partijen poppen en toebehoren opkoopt en verkoopt, nieuw en tweedehands. Zo heb ik daar o.a. de gewenste pop gevonden in prima staat, alleen een beetje stoffig en met opgewolde kleedjes: no problem! Gewapend met doekjes en wattenstaafjes heb ik ze helemaal schoongemaakt en ik heb ze in een nieuw (ook van die dame) kleedje gestoken. Resultaat: spiksplinternieuwe pop en een goed gevoel over mezelf J

 

Fijn toch, dat die pop nu een tweede leven krijgt? En dat ik niet met een hele berg inpak prullen zit! Want seriously, wat is dat tegenwoordig met dat speelgoed waar je een schroevendraaier voor nodig hebt om het uit de doos te krijgen??

 

In ieder geval, bedacht ik net het volgende: zijn er misschien mama’s en papa’s (of oma’s en opa’s, nonkels en tantes…) die hier ook zo over denken? Wie weet is het wel een goed moment om de slaapkamertjes van de kleine dametjes en heertjes even uit te mesten en daar het speelgoed uit te vissen dat er nog OP EN TOP uitziet. Dit zijn de dingen waar de kleine spruit allicht zelden of nooit mee speelt… Maak er een foto van, mail mij die door (zet er ook een ZEER SCHAPPELIJKE prijs bij) en dan gooi ik alles op 1 site of FB pagina zodat we voor 6 december (of voor Kerst) allemaal onze inkopen bij elkaar kunnen doen en ondertussen extra budget verdienen. Hip hoi!! We kunnen er zelfs nog een goed doel aan vastknopen voor de items die niet verkocht geraken… Suggesties welkom!

Geef een reactie

