Eerste sabbat update

Ik schrijf wanneer ik daar zin in heb, en soms gaat dat over lollige dingen en soms niet. Het nadeel van een blog is dat mensen die lezen, wat wil zeggen dat je eigenlijk niet alles kan schrijven wat je wil. Ik zou willen beweren dat mijn blog een open boek is, een kijk in wie ik ben, maar dat is natuurlijk niet zo. Sommige dingen schrijf ik wel, maar post ik niet. Waarom niet? Omdat er mensen in voorkomen die meelezen natuurlijk. Zo zit ik bijvoorbeeld nu al met de schrik dat binnenkort een van mijn hobbyclub dames per ongeluk op deze bladzijden terecht komt en mijn eerste post leest…niet goed!

 

Maar het is wel leuk om die eerste post te herlezen, want ik heb nu 3 maanden sabbat achter de rug en dan wordt het tijd om een eerste balans op te maken. Hier komt ie!

 

1)   Het bouwproject: dit heeft al vele  vormen aangenomen ondertussen, waarvan de belangrijkste: het werd afgevoerd. Wel hebben we concrete verbouwingsplannen uitgewerkt en deden we afgelopen vrijdag een eerste bod op een huis dat al geruime tijd ons ‘droomhuis’ is, spanneeund!!

2)   De kookcursus: na enkele zeer mislukte pogingen, begint het koken me meer en meer te bevallen. Het is zelfs zo dat men tegenwoordig hier al ’s ochtends vraagt: ‘Wat eten we vanavond?’, ik denk dat dat positief is…? Men kijkt reikhalzend uit naar de avonddis? Denk ik? Of is het om de openingsuren van het frituur tijdig te checken? Of een voorraad alternatieven in te slaan, dat kan ook natuurlijk.

3)   De interieurcursus, aka de ‘Hobbyclub’: het absolute hoogtepunt van mijn week! Na die eerste weerstand die ik heb moeten overwinnen, is dit echt iets waar ik mijn ei in kwijt kan. Op drie maanden ben ik van complete nitwit op vlak van creativiteit geëvolueerd naar iemand die kan naaien (je mag wel nog niet van te dichtbij kijken), breien (zelfs met kabels), haken (jawel, ik krosjteer), zagen (mdf platen he, in verstek) en meer van dat fraais. En weet je wat? I LOVE IT!!!! Eindelijk heb ik iets gevonden waar ik echt happy van word, ik kan het iedereen aanraden om opnieuw op zoek te gaan naar een hobby, echt! Zeg nu eens eerlijk: een hobby is toch vaak een van de eerste dingen die moet wijken wanneer je begint te werken/gaat samenwonen/een gezin sticht, right? Dat is echt heel erg fout, want je geluksniveau daalt drastisch wanneer je je hobby of uitlaatklep opgeeft. Mijn advies aan al die (te) hardwerkende mensen die dit lezen: neem die hobby terug op, NU! Of maak er ineens een ‘goed voornemen’ van voor het nieuwe jaar.

4)   Ik weeg 2kg meer dan begin september, maar misschien is dat niet relevant

5)   Samen met M ga ik af en toe midden op de dag flipperen op café. Just because I can J

6)   Nog een nieuwe hobby: kringloopwinkels en Troc’s afschuimen, zalig…

7)   Interieur pimpen: ook een recente ontwikkeling, het is keileuk om ‘huisdoktertje’ te spelen, ook al blijf ik misschien niet hier wonen, het is hier gezelliger dan ooit!

8)   Schrijven: daar ben ik ook mee begonnen, of eigenlijk is het net zoals met die hobbyclub: vroeger deed ik dat ook al, maar ik had het losgelaten wegens geen tijd/goesting/talent… Elk excuus is goed om iets NIET te doen. Een blog starten zorgde ervoor dat ik toch met een zeker regelmaat achter mijn laptop zit. Maar eerlijk: de blog is niet het einddoel, het is een manier om een nieuwe discipline te kweken. En zo kom ik meteen bij het enige knelpunt dat ik momenteel ondervind in mijn sabbatjaar. Ik wil namelijk doodgraag tegen het einde van dit jaar (ik bedoel dus september 2013) een fictieverhaal af hebben. Ja, ik bedoel een boek. Heel pretentieus van mij. Heel ambitieus ook. De reden dat ik dat hier op de blog vertel, is om er wat druk achter te zetten, want eerlijk: tot hiertoe is er weinig van in huis gekomen. Ik neem eerder de breipriemen ter hand dan de laptop J  Ik heb de personages, ik heb het concept, ik heb de aanzet. Ik heb alleen niet de moed, denk ik. Maar dat komt wel.

 

De balans is dus positief, ik ben alvast benieuwd naar de volgende update, binnen 3 maanden…wordt vervolgd J

Geef een reactie

