De adventskalender

Dit jaar was ik echt heel erg goed op tijd met alles. Zoals u al gelezen had, waren de Sint-inkopen ruim op voorhand gebeurd. Ook een adventskalender had ik al in een vroeg stadium gespot en gekocht. Een hele leuke met Playmobil mannetjes erin, ik verkneukel me dan echt al op voorhand, hihi.

Maar ik ken mezelf: als ik dat ruim op voorhand koop, heb ik heel veel tijd om te vergeten dat ik het gekocht heb. Het gebeurt soms dat ik iets bvb 2 keer koop. Niet zo interessant. In het geval van een adventskalender is het bovendien belangrijk dat die op de correcte dag wordt bovengehaald (1 december dus), daarom had ik dan ook een nota in mijn agenda gezet op 1/12, die luidde als volgt: “Advent kalender printer”. Ja, het woordje “printer” zorgde bij mij na enkele weken ook voor verwarring, maar het bleek gewoon om de verstopplaats te gaan, gelukkig want ik wist absoluut niet meer waar ik het ding verstopt had (iets wat ook vaak voorkomt trouwens).

Op 1 december had ik echter een probleem: de Sint kwam onverwachts vroeger dan voorzien! Aangezien ik mijn kinderen niet wil overladen met cadeau’s uit verschillende hoeken, besloot ik om (helemaal in  het kader van de pedagogie) een dagje te wachten met de adventskalender.

U raadt het al.

Zondag 9 december ging er opeens een alarmbel af in mijn hoofd, waah!! De kalender!!! De kinderen vonden het helemaal niet erg, die waren blij dat ze in een keer 9 deurtjes mochten openen, dolle pret 🙂

Geef een reactie

