Wat hebben we vandaag gemaakt?

Allez, niet alleen vandaag natuurlijk. Even een moment om een overzicht te maken van wat een carrière addict met twee linkerhanden bijgeleerd heeft. Remember: ik kon NIKS, dus als het er soms wat shabby uitziet, hoop ik dat dat als excuus kan gelden…

Dit was het allereerste item: een penselenzak! Met! De! Naaimachine!

IMG_0951

IMG_0950Ik was hierdoor zo enthousiast geworden dat ik prompt thuis aan de slag ging om ook een schort te maken in hetzelfde thema 🙂

Vervolgens stond er ‘sjabloneren’ op het menu:

IMG_0956

Je spant een linnen doek op een houten frame en niet dit vast aan de achterkant, dan neem je een patroon over op transparante folie, knipt het uit en legt zowel positieve als negatieve kant op het linnen. Vervolgens met acrylverf ‘inkleuren’.

De krans:

IMG_0973

Die vond ik echt heel leuk om te doen: neem een krans van piepschuim en plak er in wijzerszin met behulp van een lijmpistool eucalyptusbolletjes op. Daarna wat tilantia in de openingskes proppen en tenslotte met een dikke borstel wat witte acrylverf erover strijken voor een winters effect 🙂

IMG_0991

Het hartje: poepsimpel, je kan dat zo in onbehandeld hout kopen bij de ‘Action’, je kiest een kleur acrylverf, doet er een beetje zand door (gewoon zand zoals je in een zandbak doet, geen potgrond he) en hoppaah schilderen maar! Ik vond dat een leuke verftechniek om op eender welk houten voorwerp te gebruiken.

En toen moesten we breien…man man heb ik daar mee afgezien in het begin!! Maar uiteindelijk lukte het en zelfs een kabel breien vormt geen probleem meer:

IMG_1021

En dan moest ik hetzelfde ook nog eens doen maar dan gehaakt, uiteraard:

IMG_1053

En ondertussen leerden we met de verstekzaag een kader te maken voor een bord dat we uiteindelijk met bordverf beschilderden zodat je er met krijt op kan schrijven…let op de ‘vintage’ kaderrand (met schuurpapierke erover gaan) 🙂

IMG_1058

Nu nog krijtjes…

En tenslotte ben ik maandag helemaal loos gegaan op een ‘kerststukje’:

IMG_1057

Wadisda?? Ewel, dat zijn 3 bolletjes van steekschuim, bekleed met blaadjes van ezelsoor (plant), stuk voor stuk erop plakken dus 🙂 Dan een gevriesdroogde witte roos erbovenop plakken, wat zilveren bolletjes errond en nog een zilverdraadje, klaar!! Ik vind ze kjoet 🙂

To be continued!

Geef een reactie

