Melancholia (Happy New Year!!!)

2012 is voorbij! Ik word daar een beetje weemoedig van… Gisteren overliep ik ‘mijn’ 2012 en ja, het is weer een jaar vol veranderingen geweest. Met enkele (niet te veel) teleurstellingen, een overlijden, meerdere geboortes, vele (bijgelegde) ruzies (o ja, ook een niet-bijgelegde…), een paar scheidingen helaas en geen enkel huwelijk (nee, ook niet het mijne).

 

Er waren ook wel wat ‘eerste keren’, altijd een goed excuus voor een overzicht 🙂

 

Een greep uit “Wat ik voor het eerst deed in 2012”:

 

–       een kabelpatroon breien

–       naaien met de naaimachine

–       haken

–       soep maken voor een grote groep mensen

–       op cruise gaan

–       een sabbat jaar nemen

–       naar Azië gaan

–       een blog schrijven

–       iemand een zelfgemaakt cadeau geven (aanrader)

–       digitale tv kijken

–       alleen naar het container park gaan (stoer!)

 

Als ik het zo opgesomd die staan, lijkt het maar miezerig eigenlijk, maar toch weet ik dat het voor mij een goed jaar was, door die kleine dingetjes die veranderden, die maken dat ik me meer ‘mij’ voel dan ooit.

 

En voor je nu denkt: wauw wat een prachtige manier om een blog te eindigen, ziehier mijn (voorlopige) plannen voor 2013:

 

–       Dingen die ik wil leren:

  • Fotografie (les volgen? In een club gaan? Kweetnogni)
  • Zingen (yup! En nee, ik kan niet zingen, anders zou ik het niet willen leren)
  • Alle mogelijke hobbyclub vaardigheden

 

–       Dingen die ik wil doen:

  • Toneel spelen (nee niet in het dagelijks leven)
  • Boek schrijven (okee van deze ben ik nog niet geheel zeker)
  • 1000 km lopen (op een heel jaar dus he, niet in 1 keer)
  • Verhuizen (binnen België, jawel)
  • Tenminste 1 keer een weggeefdag organiseren (zie https://sites.google.com/site/olmenweggeefwinkel/home)
  • Die 3kg terug kwijtraken

 

En verder hoop ik natuurlijk dat we gezond blijven en dat de kinderen even braaf (ahum) zullen zijn in 2013 en blablabla.

 

Maar voor ik afsluit: Ik heb maar 1 regret, en dat is die ene niet-bijgelegde ruzie die ik had in 2012. Zonder in detail te gaan: het heeft me pijn gedaan, maar uiteindelijk heeft het me geleid tot de beslissing om dat sabbat jaar te nemen. En dat sabbat jaar heeft dan weer als doel om dichter tot mezelf te komen en o.a. te leren dat niet iedereen je vriend kan zijn, en dat dat niet erg is. Maar waar ik dus spijt van heb, is dat ik ondanks die wetenschap er nog niet in geslaagd ben het die persoon te ‘vergeven’,(wat een groot woord he) er is dus nog werk aan de winkel.

 

Gelukkig is er nu dus weer een nieuw jaar in het vooruitzicht, en ik weet al dat ik in 2013 voor de eerste keer iemand ga vergeven, zonder dat ik van die persoon nog iets verwacht.

 

Lieve mensen allemaal: ik wens jullie een FANTASTISCH nieuw jaar toe! Dikken kussen van mij xxx

Geef een reactie

