Verandering van spijs doet eten

Ik ging vandaag naar de kapper en kwam daar te weten dat ik tot een minderheid behoor. Yup. Ik behoor tot de kleine groep van mensen die het aandurft om al eens van kapsel of haarkleur te veranderen, dat wist de kapster me te vertellen. We kwamen erachter dat ik al zo’n beetje elke lengte alsook elke kleur heb gehad terwijl zijzelf (kapster zijnde) al 2 jaar dezelfde coupe heeft, jawel. En dat dit voor de meeste mensen geldt, volgens haar ervaring toch. Toen kwamen we op het onderwerp ‘werk’, en ook daar blijk ik minder standvastig dan de gemiddelde Vlaming die al eens in Schilde naar de kapper gaat. Blijkbaar vinden de meeste mensen het aangenaam om dag in dag uit hetzelfde te doen…? Ikzelf duidelijk niet. Ik heb nergens langer dan 3 jaar gewerkt (en in dat ene bedrijf heb ik 3 verschillende functies gehad, wat het draaglijker maakte). Ok, ik werk al 10 jaar voor Herbalife, maar dat was ook met een onderbreking van 3 jaar EN daar kies ik zelf hoe, wanneer en met wie ik werk. En toch heb ik sinds september ook daar weer verandering in gebracht (het beruchte sabbatjaar) omdat ik gewoon niet tegen sleur kan.

 

Verandering van spijs doet eten, niet?

 

Of ben ik daar verkeerd? Wil het gewoon zeggen dat ik mijn passie nog niet gevonden heb? Dat ik dan wel standvastig zou zijn? Of ben ik gewoon een freak die een of andere ‘leegte’ wil vullen?

Ik weet het niet…moest mijn passie ‘haarknippen’ zijn, dan nog kan ik me niet voorstellen dat ik dat echt ELKE dag zou moeten doen, dat maakt in mijn ogen elke passie kapot.

 

Nu ben ik sinds september op zoek naar zo’n passie en ik heb alvast ontdekt dat alweer afwisseling belangrijk is. Ik stortte me eerst volledig op het naaien, om dat vervolgens links te laten liggen en te breien. Momenteel ligt het breien dan weer volledig stil omdat ik aan het haken ben. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet meer ga naaien, het wil gewoon zeggen dat ik niet lang hetzelfde kan/wil doen.

 

Denk ik.

 

Gelukkig ben ik in mijn partnerkeuze wel standvastig, al meer dan 15 jaar 🙂

One thought on “Verandering van spijs doet eten

  1. I know the feeling. Ik heb al elke lengte van haar gehad, en een paar tientallen hobby’s. Ik vertaal nu wel al lang, maar dat is alle dagen ander werk, hé, en zelfs dat begint mij een beetje tegen te steken (een beetje maar). En ik HEB intussen mijn passie gevonden, maar ik maak daar bewust niet mijn beroep van omdat ik weet dat het dan ook snel zijn glans zou verliezen. Taal is immers ook een passie, maar omdat het mijn werk is, beschouw ik dat niet meer als een passie. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Dus als je je passie vindt: koester haar, en zorg dat ze “nooit vanzeleven” een sleur wordt!
    (btw: zo’n wijze worm, hier links!)

Geef een reactie

