Fashion statement – shop till u drop

Ok, let’s talk fashion today!

 

 

Ik ben geen solden-mens. Vroeger deed ik niets liever dan me op de eerste dag in de grootst mogelijke commerciële keten te storten, om daar vervolgens tussen de hoopjes kleding verborgen schatten te zoeken die dan zonder passen (te lang aanschuiven) mee naar huis gingen. En dan niet bleken te passen. Maar die ‘vroeger’ is echt al wel héél lang geleden. Nu mijd ik de solden als de pest.

 

Eigenlijk ben ik gewoon geen shopper, tout court. Het bewijs daarvoor werd trouwens vandaag nogmaals geleverd: tegen beter weten in had ik besloten om op zoek te gaan naar zwarte botten in de laatste stuiptrekkingen van de solden. Niet omdat ik ze per sé aan korting wou, wel omdat dit de laatste moment is dat je nog zwarte laarzen kan vinden aangezien de lente collectie in aantocht is. Blijkbaar vertoon ik dus zelfs uitstelgedrag als het over shoppen gaat, niet zo vrouwelijk hmmm. Bon, ik sleepte M mee naar de Lenders in Borsbeek en begon alles wat ik in mijn maat kon vinden te passen. Dat ging vrij snel, want er waren geen zwarte botten in mijn maat. Dan maar een maatje groter proberen dus, en HOP na het 3e paar zat ik vast. MUURvast. U kent dat wel, wanneer uw rits zich organisch vasthecht aan een nutteloze reep stof die in je laars zit. Heel tof. Eerst heb ik wat zitten sjorren, dan heeft M zijn muscles in de strijd gegooid en tenslotte hebben we er een verkoopster moeten bijhalen die (10 minuten en een rood hoofd later) besloot om een knipje te maken in het reepje stof. Jolly good fun that was! Uiteindelijk ben ik wel naar buiten gegaan met een paar laarzen. Wil je weten wat voor botten ik gekocht heb? EXACT dezelfde als de botten die ik vorig jaar in dezelfde winkel gekocht heb. Bruine. Geen zwarte. Niet mijn ding die winkels 🙂

 

Het liefst van al zou ik een personal shopper hebben, die met rekken vol kleding mijn living inpalmt. Iemand die exact weet waar ik mee sta en wat ik mooi vind. En dan maar passen en showen voor de spiegel…zalig!

 

‘The next best thing’ is voor mij internet shoppen. Dat is namelijk ook vanuit de living te regelen en het passen idem dito. Geen mensenmassa’s, geen verkoopsters die alles wat je past ‘perfect, voor u gemaakt!’ vinden zodat je het ding niet meer durft terug te hangen. Geen spiegels die me valselijk het idee geven dat ik lange benen heb. En geen hartaanval aan het einde van de dag, wanneer je beseft hoeveel je hebt uitgegeven 🙂

 

Ik beken… ik ben een Zalando.be addict. Geef toe: vanop je laptop KLIK-KLIK spullen bestellen, een paar dagen later thuis geleverd, de boel passen en uiteindelijk enkel betalen (NA gepast te hebben) wat echt goed is. De rest stuur je gratis terug. Dat is pas ‘fantastisch, voor mij gemaakt!’.

 

OK, ik snap ook wel dat het een gevaarlijke hobby is, maar kom, dat is shoppen sowieso, online of niet. Je budget moet je natuurlijk altijd in de gaten houden.

 

Komt daar nog eens bij dat ik nu ook over een persoonlijke stylist blijk te beschikken. Ik had vriendin G namelijk verteld over een truitje dat ik via Zalando gekocht had en dat ik super tof vond maar helaas nog nooit had gedragen. Ik vond het moeilijk om het te combineren, namelijk. Bleek de oplossing zo simpel te zijn: ik stuurde de foto van het truitje (vanop de site) naar G, die me een uur later het volgende terugstuurde:

IMG_1102

Volgens haar moet ik het vestje (luipaard, links op de foto) dragen op een kaki top, afgewerkt met een aubergine of goudkleurige sjaal, dus niet alles in dezelfde toon, om zo een fashion statement te maken. How cool is that?! Daar had ik zelf nooit op kunnen komen en ik zie een mooie toekomst weggelegd voor het trio Zalando – G – en mezelf 🙂

 

 

Geef een reactie

