Zou jij soms niet terug willen?

Zou jij soms niet terug willen, gewoon voor een week? Terug naar de tijd waarin je (bijna) geen verantwoordelijkheden had? Je studententijd bijvoorbeeld? Die speelde zich bij mij in Gent af waar ik 3 jaar op kot zat.

 

Éen weekje maar, wat zou je doen? Ik zou lang uitslapen denk ik. En ook wel lessen volgen, maar dan anders dan vroeger. Andere lessen waarschijnlijk, die ik met meer interesse zou volgen. Psychologie waarschijnlijk . Dat vond ik vroeger een te softe keuze, daarmee kwam je nergens. Duh.

 

En voor de rest zou ik niks veranderen, ik zou evenveel op café gaan en er even lang blijven plakken, want dat vond ik het leukste wat er was. Niet voor het drinken, want dat deed ik niet echt, maar wel voor de gesprekken. De typische lange café-filosofie-praat. Zalig. Je leert ook zoveel nieuwe mensen kennen als student, een hele wereld gaat er open van interessante contacten. Dat mis ik wel eigenlijk.

 

Ik zou ook weer net als vroeger uren bezig zijn met de voorbereidingen op een avondje uit. Dan begon ik al uren op voorhand uitgebreid in bad te gaan, bodylotion te smeren, haar te brushen en outfits te passen. Dat is nu ondenkbaar eigenlijk.

 

En muziek, daar was ik ook zo gepassioneerd mee bezig. Ik kon mijn dag vullen met in muziekwinkels rond te hangen, stel je voor.

 

Oh en je aanstellen natuurlijk, als pakweg 17 tot 20-jarige: geweldig dat je je ongestraft uitbundig kan gedragen. Ik zou een week lang giechelen 🙂Afbeelding

 

Zou ik voor altijd terug willen? No way. Het is leuk om je voor te stellen dat die tijd terugkomt, en eerlijk, voor een week zou ik meteen tekenen. Het zou een vakantie zijn, de beste vakantie die er is. Maar zoals na elke vakantie is het fijn om weer thuis te komen.

 

Want alles is exact zoals het moet zijn.

 

 

One thought on “Zou jij soms niet terug willen?

  1. Precies! Ik zou met véél plezier nog eens terug willen naar Torhout ’95, bijvoorbeeld. Of een van de heerlijke Pukkelpops van die jaren. Of een weekje op kot in Gent, en inderdaad ook wat andere lessen volgen, filosofie of geschiedenis. En uitgaan. En zot doen. En lang uitslapen, dat vooral ook. Maar inderdaad, voor één of twee weekjes, da’s meer dan genoeg. NO WAY dat ik terug wil naar die examenperiodes. Of naar die onzekerheid, me afvragen wie ik ben en wat ik hier doe. Of naar mijn lief van toen, urk, bleh! Of naar nooit geld hebben. Of naar continu verantwoording moeten afleggen aan mijn ouders over waar ik heen ga en hoe laat ik thuis zal zijn (al was het kotleven op dat vlak wel al een verademing). Nee, voor geen geld ter wereld zou ik voor altijd terug willen. Het leven is precies zoals het moet zijn. Maar als je een weekje teruggaat: ik ga mee!

Geef een reactie

