De Detox dus

Ik denk dat het ergens na nieuwjaar was dat ik dacht: hmmm, tijd om eens een detoxje te doen. U herinnert zich wel dat ik een paar weken lang een virusje op bezoek had? Dat gaf ook wel te denken vond ik. Tijd om de gifstoffen te verwijderen!

 

Na enig opzoekwerk had ik de ultieme detox ervaring gevonden: 8 dagen Fuertaventura, hotel op het strand, yoga, alles was een vergiftigd lichaam zich wensen kan. Zelfs de prijs was ok! Ik had bijna geboekt, maar dat was buiten mijn wederhelft gerekend: die kan mij zolang natuurlijk niet missen 🙂 Bovendien bedacht ik me dat 8 dagen op sapjes leven misschien toch niet zo idyllisch is als ik me voorstelde en dat je moet leren stappen voor je gaat rennen…en zo kwam ik dus uit op een 3-daagse kuur in de Ardennen, wat iets realistischer is.

 

Die kuur start volgende week, maar je moet al een week op voorhand beginnen en een uitgebreid schema volgen. Ondergetekende heeft een probleem met dergelijke schema’s en onthoudt dus enkel dit: veel fruit en groenten, veel water, groene thee, geen suiker, geen alcohol, maar ik ga niet op beschuiten knabbelen. En mijn Herbalife shake pakken ze ook niet af 😉

 

Ik zag het eigenlijk helemaal zitten vanochtend, na mijn groene thee begon ik vol frisse moed aan de soep die je verondersteld bent te maken voor ’s avonds bij het avondeten. Ik had er echt plezier in, de berg gesneden groenten werd steeds groter (de boel paste bijna niet in mijn soeppot) en na een halfuurtje stonden kilo’s ontgiftende groenten te pruttelen op het vuur. Het plaatje was perfect. Maar van perfecte plaatjes kan je niet leven, je moet die soep ook eten natuurlijk. Ai, iets minder interessant toch wel, eerlijk gezegd was ze niet echt lekker.

 

Tot je een paar uur later thuiskomt en ontdekt dat honger nog steeds de beste saus is, nooit geweten dat zilvervliesrijst zo lekker kon zijn 😉

 

Bon, morgen dag 2, to be continued…

Geef een reactie

