Detox (for real) dag 1 (gisteren dus)

Hier zit ik dan, in een prachtig hotel in Spa. (hier zit ik dus letterlijk, zie foto)

Afbeelding

In de meest romantische hotelkamer, met bloemetjesbehang en een kristallen luster, en een retro badkamer met blauwe mozaïekjes. Fantastisch gewoon.

Vanochtend begon het echte detoxwerk nog thuis met het eerste sapje (sap van een pompelmoes, gemixt met 1 kiwi, 1 halve appel en 1 halve peer + een lepel yoghurt). Het stemde me hoopvol, want het resultaat was een vrij dikke smoothie van aanzienlijke grootte. Helaas verteert het ook weer snel. Maar geen nood, ik was ondertussen al in gezelschap van de dochter naar de biowinkel gesneld om wortel- en tomatensap in te slaan. Terug thuis gekomen meteen de andere helften van de appel en de peer met een beetje wortelsap gemixt en hoppaaaa we konden er weer tegen. Voor een half uurtje ofzo. Ik was allang blij dat ik niet ben gaan lopen vanmorgen (dat had ik oorspronkelijk wel gepland), want dan had ik echt wel liggen spartelen…

Terwijl de dochter het biologische speltbrood met smaak (en speculaaspasta) opat, begon ik aan sapje nummer 3: bio tomatensap met een handje veldsla en een handje bleekselder. Lekker! Maar ook weer veel te snel op.

Ondertussen was het tijd om naar Spa te vertrekken. Ik was al zeker 4 keer naar het toilet geweest (en net voor we vertrokken nog een keer), maar toch moest M stoppen onderweg want mijn blaas stond onder hoogspanning. Tijdens het ritje van anderhalf uur ging sapje nummer 4 naar binnen, eentje dat kant en klaar van de biowinkel kwam. Oef.

La Heid is echt een heel mooi authentiek hotel, van rond 1900. De rust en de stilte zijn hier bijna tastbaar. We werden meteen gastvrij onthaald door eigenares Sandra en nadat ik man en kind had uitgewuifd was het tijd om mijn detox lotgenoten te leren kennen onder het genot van een lekker theetje en vervolgens…jawel…een sapje! Wel het lekkerste tot hiertoe, moet ik toegeven: tomatensap met avocado en basilicum en nog iets…zalig! En nodig ook want hier en daar hoorde je een buikje grommen 🙂

Tijd voor de wandeling! Het was ondertussen al 16u30 en we hebben een heerlijke winterwandeling gemaakt door de knerpende sneeuw, echt fantastisch! Leuk ook om een beetje te kunnen babbelen met de andere mensen, we zijn in totaal met 5, 4 vrouwen en 1 man.

Afbeelding

De soep die we om 18u30 kregen was wel erg welkom, en ook heel lekker. Ik moet zeggen dat alle sapjes tot hiertoe echt reuze meevallen. Ik denk dat er spinazie, prei, ui, basilicum en vooral veel look in zat J De verrassing kwam na de soep, toen we nog een klein glaasje meekregen naar de kamer, een ‘dessertje’ van aardbei en veldsla. Smaakt veel beter dan het klinkt… Ik had gedacht dat ik een half uur na de soep alweer honger ging hebben, maar dat was niet zo, het dessert is er pas tegen 21u in gegaan, samen met een kopje nachtrust thee.

Slaapwel!

Geef een reactie

