Detox (for real) het verdict (verdund?)

Ja ik weet het, ik moet nog steeds vertellen hoe het detoxen verder is afgelopen. Wel, dag 3 begon in mineur eigenlijk, ik had heel slecht geslapen en was voor de eerste keer met honger opgestaan, echt zo’n slap gevoel. Maar eerlijk: na het kopje thee en nadien het wakker-word sapje fleurde ik helemaal weer op! Weliswaar met mega stijve kuiten (vanwege het mishandelen van de crosstrainer de dag voordien vrees ik), maar toch, ik zag het weer zitten. Het werd een echte relaxdag met eerst weer een stevige winterwandeling in de sneeuw. Ik besloot om deze keer te voet naar de Thermen te gaan samen met 2 lotgenoten, ook een flinke wandeling maar bergaf dus geen probleem. De bedoeling is dan dat je in het centrum van Spa de lift neemt om de berg op naar de Thermen te gaan (die lift neemt je mee tot binnen), dus na een half uur stappen kwamen we daar monter aan, om tot de ontdekking te komen dat de lift defect was. Ik geef toe dat er op dat moment even een gevoel van lichte paniek de kop opstak, tot bleek dat we de ‘privé’ lift van het Radisson hotel konden gebruiken, oef!

 

Na 3u zwemmen, solarium, sauna en hammam heeft een mens het wel gehad, dus togen we terug richting hotel, onderweg hebben we nog even op een bankje ons lunch-sapje verorberd natuurlijk 🙂 De weg terug viel lelijk tegen, vanwege het welgekende principe dat als je eerst een berg afdaalt, je nadien weer OMHOOG moet. Auw mijn kuiten, amai mijn billen!

 

En eigenlijk was het dat zo’n beetje voor dag 3, veel meer dan op mijn bed liggen en thee drinken heb ik niet gedaan. Na het 4u sapje bleef iedereen gezellig bij de open haard in het salon zitten kletsen tot het tijd was voor de langverwachte soep, het hoogtepunt van iedere dag! Ik moet zeggen dat gastvrouw Sandra er echt wat van kan hoor, het leek elke keer weer een feestmaal. Ze verraste ons deze keer zelfs met een ‘aperitiefje’ waar ze ons verschillende soorten biologische siroopjes (vermengd met water uiteraard) liet proeven als alternatief voor frisdranken, we kregen er zelfs een knabbel bij! Feest!!!

 

En zo eindigde mijn laatste dag in het hotel met een zalig badje met lavendelolie, relax relax relax…

 

Dag 4 begon beter, geen slaptitude meer deze keer en gelukkig maar, want na het ochtendsapje vertrokken we naar een nabijgelegen natuurpark voor een lange wandeling, de mooiste tot hiertoe, met bomen die veranderd leken in ijssculpturen, echt prachtig! Nadien werden we als afsluiter getrakteerd op een echte ‘lunch’, kijk maar!

 Afbeelding

Je had onze gezichten moeten zien 🙂

 

En zo was het weeral voorbij, we kregen nog een laatste sapje mee naar huis, en natuurlijk nog een heleboel goede raad. Mijn liefste M (taxichauffeur van dienst) had zelfs nog een hele pot fruitsla gemaakt voor onderweg, lief he 🙂 Maar nog liever was wat Amélie voor me gemaakt had, dit zag ik toen ik thuiskwam:

Afbeelding

 Een zelfgemaakte slinger! Ooooh…!

Maar wat heb ik hier nu aan gehad eigenlijk? Wel, mijn hoofddoel was om eens alle vuiligheid uit mijn lichaam te verwijderen, ik denk dat dat wel gelukt is. Ik heb geen enkele keer last gehad van hoofdpijn of dergelijke, dat bewijst ergens wel dat ik al vrij goed bezig was. Een enorm verschil merk ik aan mijn huid, die is nog NOOIT zo zacht geweest, zalig! En…ook wel plezant, er is 2,3 kg af…joepie!

 

Zou ik het nog eens doen? Jawel, waarom niet? Binnen 2 jaar ofzo…

Geef een reactie

